Politikerne ser stor værdi i annoncering i biografer, busser og tog
// 10-06-2015

Politikerne vælger annoncering i biografer, busser og tog.

Biografreklamer er populære blandt politikerne

Folketingsvalget 2015 er i fuld gang og det har betydet, at politikerne har kæmpet hårdt for de bedste placeringer i lygtepælene og om at få mest omtale på de sociale medier.

 

Annoncering i biografer og via infoskærme i busser og tog, er igennem de seneste valgkampe blevet et utrolig populært og eftertragtet medie blandt politikere. Det indgår på lige fod med valgplakater og facebookopdateringer i partiernes kommunikationsstrategier. Politikerne har nemlig opdaget, at man på kort tid kan nå ud med et klart budskab, til mange vælgere. I f.eks biografen har politikerne mulighed for at opnå taletid og fuld fokus i en situation hvor modtagerne er helt afslappede og positiv stemt. Med bus- og togreklamer kan politikerne med klare tekstbudskaber, fange passagernes opmærksomhed x antal gange i timen, i en situation hvor man som regel har tid til at reflektere over tingene. Det kan i sidste ende, være medvirkende til ekstra stemmer fra fx tvivlere og førstegangsvælgere – en målgruppe som politikerne især skal kæmpe om.

 

Til de foregående valg har politikerne haft mulighed for, at opnå den personlige kontakt til de unge vælgere gennem de mange paneldebatter, som har været foregået ude på landets ungdomsuddannelser. De fleste af disse har dog været aflyst i år på grund af, at tidspunktet for valgkampen ligger oveni skolernes læseferier og eksamener. Derfor har biograf-, tog og busreklamer vist sig som en vigtig platform i denne valgkamp.
Disse tre medier henvender sig til en stor, bred målgruppe på tværs af alder, uddannelse og politisk overbevisning. Under den samlede betegnelse Bookascreen, dækker FS2 reklame og Adibus annoncering i busser og tog i hele Danmark, samt reklamevisning i 59 af landets biografer, er der muligheder nok for at politikerne kan ramme deres lokalområde og vælgerkredse.

Så da Helle Thorning-Schmidt trykkede på valgknappen, gav det pludselig mange ekstra ordrer og travlhed hos FS2 og søsterselskabet Adibus, som gennem portalen Bookascreen, altså har stået for formidlingen af skærmannonceringen. Vi var klar og indrykkede annoncer samme dag, de kom ind.

 

Skal I, ligesom politikerne have et klart budskab ud til en stor og bred målgruppe? Så læs mere om mulighederne for annoncering via biograf, busser eller tog her.

Acceptere cookies fra denne side

Dette websted bruger cookies til at spore din adfærd og forbedre din oplevelse på webstedet.
Du kan altid slette gemte cookies ved at besøge dine avancerede indstillinger for din browser.