Mette Nørgaard fra FS2 pointerer hvor vigtigt medieplanlægning er.
// 17-02-2016

Trends 2016: Medieplanlægning er vigtigt for en virksomhed, fortæller Mette

Det trender at være velovervejet, struktureret og økonomisk bevidst – derfor er medieplanlægning en vigtig del af virksomheden.

Jeg har i flere år arbejdet med medieplanlægning for både små og større virksomheder, og kan se hvor effektivt det kan være, når en virksomhed udarbejder en medieplan for en længere periode.

Medieplanlægning handler i høj grad om koordinering og om at få indlagt sin annoncering på de rigtige platforme, på de rigtige tidspunkter.
Hvis man laver en strategisk planlægning, kan man i hverdagen slippe for håndteringen af markedsføringen - og derfor bruge de daglige ressourcer på at drive forretning.

Ved en god medieplanlægning undgår man spontane og ofte dyre løsninger, der træffes i et travlt øjeblik, hvor man lige springer med på vognen.
En god idé skal der naturligvis også være plads til i løbet af året, så normalt rådgiver jeg til, at der afsættes et beløb - en såkaldt buffer, på medieplanen.

 

Flere markedsføringskroner til online brug

De seneste år er mere og mere af marketingbudgettet tilfaldet online aktiviteter og samme tendens vil være gældende for 2016, hvor online markedsføring vil vækste endnu mere.
Kunsten vil dog stadig være at tage udgangspunkt i virksomheden, matche de mange platforme og budgetter, så der opnås mest muligt i forhold til virksomhed og målgruppe.

 

God fornøjelse med medieplanlægningen i 2016.

Få et uforpligtende tilbud på en Medieplan af Mette

Acceptere cookies fra denne side

Dette websted bruger cookies til at spore din adfærd og forbedre din oplevelse på webstedet.
Du kan altid slette gemte cookies ved at besøge dine avancerede indstillinger for din browser.