Facebook

Amerikanske Mark Zuckerberg oprettede i 2004 Facebook som en gratis tjeneste på nettet, hvor venner, familier og interessegrupper kunne mødes og chatte. Ideen var bragende god, for brugerne strømmede til, og annonceindtjeningen steg i rekordfart.

Antal brugere har for længst rundet halvanden milliard på verdensplan, og Facebook kan godt kaldes en ’evergreen’. Ikke mindst, fordi platformen hvert år vækster på medlemmer og omsætning trods pres. Bl.a. lyder kritikken på lemfældig håndtering af privatdata og for ikke at forhindre misinformerende kampagner.

Under Facebook hører også billedtjenesten Instagram og beskedtjenesterne Messenger og WhatsApp.

Hvad er Facebook annoncering?
Annoncering på Facebook kaldes også push-marketing. Dvs., at du betaler Facebook for at vise din virksomheds annonce for brugere af platformen, som vurderes til at være interesseret i netop din ydelse/dit produkt.

Er en Facebook virksomhedsside en god idé?
Modsat LinkedIn opfattes Facebook som et uformelt medie, og derfor finder nogle virksomheder platformen uinteressant. Den begrundelse holder dog ikke, hvis du spørger os hos FS2 reklame.

Som nævnt i vores indledning om de sociale medier er grænserne for aktiviteter på SoMe uigennemsigtige. Det betyder, at det traditionelle skel imellem fx B2B og B2C udfordres.  – Vi mennesker er private og professionelle samtidig. Herunder er Facebook fantastisk til Employer Branding. Især, hvis din virksomhed tilhører en branche, hvor kvalificeret arbejdskraft er en mangelvare.

Summa summarum…

Der er selvfølgelig undtagelser, men som udgangspunkt anbefaler vi Facebook til virksomheder.

Employer Branding via Facebook
Lad det være sagt med det samme. Facebook er bare et medie til at kanalisere brandfortælling og gode historier igennem. Det vigtigste er, at der reelt er en Employer Branding-strategi på den enkelte virksomhed. Fredagsslik til medarbejderne gør det ikke alene.

Fordelene ved Employer Branding via Facebook er mange. Nogle af de bedste er:

  • Man får mulighed for at fremstå i et ensartet og troværdigt udtryk
  • Man får mulighed for at komme i dialog med potentielle kandidater
  • Man får mulighed for at fastholde nuværende medarbejderes positive opfattelse af virksomheden
  • Man får mulighed for at fremstå stærkere i markedet, fordi CSR har betydning – også for kunder

Foreligger en strategi om Employer Branding, kan vi her på reklamebureauet hjælpe med at spotte den gode historie, som vi kan skrive og visualisere attraktivt.

Hvor tit bør der ske noget på virksomhedens side på Facebook?
Vi anbefaler en struktureret tilgang og fast frekvens iht. virksomhedens aktiviteter på Facebook. På den måde er der bedst chance for at lave indhold med kvalitet og relevans, og det skal til. Man må ikke tro, at man får ’likes’ for hvad som helst og af hvem som helst.

Indholdet på Facebook kan fx aftales kvartalsvis og udarbejdes forud – med plads til spontane indfald. Vi tilbyder os både som rådgivende og udøvende partner og skeler i arbejdet til din virksomhedskultur, din målgruppe, en given mission, sæsoner, traditioner osv.

Facebook Retargeting
Et ordsprog lyder, at det giver mening at række ud efter de lavthængende frugter. Facebook Retargeting er lidt det samme. Her kan du genskabe kontakt til personer, der tidligere har vist interesse for et produkt eller en ydelse via dit website.

Boost dit salg med Facebook Retargeting
Driver du e-handel, er Facebook Retargeting helt sikkert noget, du bruger i forvejen eller kender til. Ellers læs med herunder.

Med Facebook Retargeting kan du:

  • Nå ud til de kunder, der allerede kender til dit website/dit brand
  • Tilpasse hver eneste annonce, så den automatisk matcher den givne kundes interesseområde
  • Fastholde dine loyale kunder ved at friste kontinuerligt med nye, attraktive tilbud

CMS

Google
Diverse
SOME

Vil du vide hvordan Facebook kan gøre mere for dig?

Ring for en uforpligtende snak!

Jane Søndergaard 
Online Manager
js@fs2.dk
+45 22 84 16 88